MIES & CO: A SHE STORY

Nu dacht ik dat ik alles op social media toch echt wel in de gaten had? Niet dus… Gelukkig ben ik door een vriendin getagd onder het bericht van De Bijenkorf. Ze zijn op zoek naar vrouwelijke ondernemers die een product maken met een bijzonder verhaal. Door de campagne “A She Story” krijgt dat verhaal de aandacht die het verdient. Zal ik me er voor inschrijven? Aan alle comments onder het bericht te zien, zijn er heel veel gegadigden. Maar de mogelijkheid om mijn collectie te laten zien aan De Bijenkorf en om daar te collectie te mogen verkopen, die ga ik niet laten lopen!

Mies & Co voorbereiding | Urbanmoms.nl

Terug van de Kleine Fabriek

Het is een lekkere hectische week geweest. Ik heb de nieuwste collectie geïntroduceerd op de modevakbeurs en zit ik zo goed als mogelijk alle mail verkeer weg te werken. Over een half uur moet ik weer op het schoolplein staan om de meiden op te pikken, maar de Bijenkorf schiet nog even door mijn hoofd. Het zou toch zonde zijn als ik niet eens de moeite neem om hen een mail te sturen met het verhaal van Mies & Co? Een half uur later kom ik op het schoolplein aanrennen. Met een puntje minder op mijn TO DO lijst. Bijenkorf, here I come.

Mies & Co moodboard A She Story | UrbanMoms.nl

A She Story Mies & Co | UrbanMoms.nl

Champagne

Hoewel ik altijd sceptisch ben over mijn eigen kansen, zegt mijn buikgevoel (en mijn man..) dat het wel eens zou kunnen gaan lukken bij De Bijenkorf. De dag van de bekendmaking van de genomineerden heb ik toch maar even omcirkeld in mijn agenda (ja, zo’n ouderwetse waar je in schrijft ;-)). Zal je altijd zien dat ik die vrijdagmiddag net mijn mobiel in de oplader laat liggen en het moment suprême mis….. Maar het verassingsmoment met de mail “u bent geselecteerd voor..” is er niet minder om! En die man van mij, heb ik direct champagne laten halen!!

Zenuwen

Ik was er heel relaxed onder. Ik had namelijk ook echt geen tijd om zenuwachtig te zijn voor de pitch bij de Bijenkorf in Amstelveen. Na met een zware griep op de vakbeurs Show Up te hebben gestaan heb ik welgeteld 1 dag om mijn pitch voor te bereiden. Woensdag de 8ste sta ik er dan, een uur te vroeg bij de servicedesk om me aan te melden. Dan maar even rustig in de Bijenkorf rondneuzen en een latte halen. Supertrots en vol met zenuwen mag ik voor 8 juryleden mijn verhaal doen. Over het ontstaan van Mies & Co, over het vertrouwen op je vrouwelijke intuïtie en waarom juist Mies & Co zo anders is dan andere baby labels. Vooral de leren diaper clutch valt in de smaak bij de dames én heren. Die zien zich nu wel in stijl naar de verschoningsruimte gaan ;-).

A She Story Mies & Co | UrbanMoms.nl

Story finished?

De dag erna worden alle pitch deelnemers persoonlijk gebeld. Sandra, de filiaal manager van Amstelveen belt gelukkig ’s ochtends vroeg met het verlossende woord. Mies & Co is wel eens waar niet door, MAAR!! Ze zijn oprecht onder de indruk van de collectie. Wie weet waar dit avontuur nog kan eindigen?

Ester (35) is owner & founder van het baby lifestyle label Mies & Co. Getrouwd met Robert en mama van Jinte en Evy. Ester deelt haar dynamische leven als onderneemster op UrbanMoms.
(Visited 258 times, 1 visits today)

One Response to "MIES & CO: A SHE STORY"

Add Comment
  1. Nathalie

    5 maart 2017 at 08:58

    Je hebt dan ook een hele leuke collectie!!!

    Beantwoorden

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *