EDITOR’S NOTE | UrbanMoms toen en nu

Editor's note: UrbanMoms toen en nu | UrbanMoms.nl

Toen UrbanMoms is augustus 2013 live ging, was ik er van overtuigd dat er -naast mijzelf- veel meer urban moms waren die zochten naar toffe kleding en accessoires voor hun kleintjes en fijne adresjes waar je met de kinderwagen ook nog welkom was.
En man, wat hebben we sinds die tijd al veel inspiratie met jullie kunnen delen! En niet alleen over de nieuwste collecties maar ook over de leukste hotspots en winkels in Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven, Den Haag en vele andere steden, dankzij mijn team van meiden die ik in 3,5 jaar tijd om mij heen heb verzameld.
En naast alle content hebben we natuurlijk ook het shopping event Meet Up & Shop geïntroduceerd, hadden we te gekke publicaties in diverse bladen en magazines én was ik het afgelopen jaar zelfs genomineerd voor de VIVA400.

Doorgroeien

In 3,5 jaar tijd zijn we dan ook (letterlijk) ouder geworden en gegroeid, en daarmee bedoel ik niet alleen de blog maar ook ikzelf als persoon…
UrbanMoms is sinds 2013 uitgegroeid tot een echt merk. Daarnaast heb ik mijn bedrijf Blogstreet opgezet, waar we te gekke opdrachten mee doen voor o.a. Zwitsal, Mona en Prénatal. Opdrachten die eigenlijk niets meer met mijn blog -in de basis- te maken hebben. UrbanMoms.nl moet namelijk dat onafhankelijke en inspirerende platform blijven, wat het altijd is geweest.
Verder ben ik ook nog eens bezig met het bouwen van een 3e bedrijf én sta ik op het punt om mijn eerste werknemer aan te nemen. Spannende tijden, maar ik heb er enorm veel zin in!

Mijn persoonlijke ambities

Het is altijd mijn ambitie geweest om van UrbanMoms.nl een digitale LINDA. te maken. Een inspirerend platform, gemaakt door verschillende moeders, waarbij ik regelmatig een persoonlijk ‘voorwoord’ schrijf. Die persoonlijke noot (red. My Instagram Week) heb ik inmiddels al tijden niet meer geschreven. Simpelweg omdat ik er geen tijd meer voor heb én maak. En dat vind ik eigenlijk niet oké. Ik ben namelijk zo trots op UrbanMoms, dat het bijna voelt als mijn 3e kind. Maar ik merk dat ik zelf niet heel erg blij meer wordt van het schrijven van artikelen over bijvoorbeeld kinderkleding of random zaken die ik mee maak.
Maar ik ga ‘aan’ op het ondernemerschap. Ik word enorm blij van inspirerende verhalen over hoe andere (vrouwelijke) ondernemers hun groeiende business combineren met bijvoorbeeld het moederschap. Hoe kan ik mijn bedrijven laten groeien, hoe doen andere ondernemers dit en hoe kan ik dit weer doorgeven?

Next level sharing is caring

Vorig jaar heb ik o.a mijn ondernemers verhaal kunnen delen aan jonge ondernemers tijdens het Inspiring Influencer event van Smart Up Network én dit jaar retailers verder kunnen helpen tijdens een ‘power breakfast’ op de kindermodebeurs MARKET by Kleine Fabriek. Spreken op TEDx staat nog op mijn lijst ;).
Maar twee weken geleden heeft het begrip presenteren alvast een extra lading gekregen, als in next level. Daar valt een TED Talk onder, maar ook spreken op hét personal branding event BrandedU.
BrandedU is opgericht door Nancy Poleon (ook wel de queen van personal branding). En als iemand weet hoe je jezelf kunt positioneren als een echt merk, dan is het Nancy. Ik volg haar al een aantal jaar op de voet en raakten tijdens het VIVA400 Breakfast College aan de praat, waar zij een inspirerende talk gaf. Er was meteen een klik en wisselden kaartjes uit. Inmiddels hebben we koffie gedaan en daar vroeg zij mij of ik op de eerst volgende BrandedU seminar wilde spreken, 19 juni aanstaande. Een enorm compliment en uiteraard wil ik dat! #goals

Refocus on your career!

Op haar beurt helpt Nancy ook weer ondernemers. Met de BrandedU seminars uiteraard, maar ook via de Renew Yourself Week -welke zij dit jaar voor het eerst organiseert- van 8-15 april in Andalusië.
Tijdens deze week komen gelijkgestemde vrouwen bij elkaar om nieuwe inzichten en inspiratie op te doen en om waardevolle connecties te maken. Elke dag zijn er inspirerende sprekers en workshops. Er is ruimte voor interactie, goede dialogen, mindfulness & yogasessies.
Nancy: “Wat ik wil met Renew Yourself Week is mezelf en andere vrouwen uitdagen om weer stappen te maken. Ik wil weer vooruit. Want elke keer als ik mezelf renew en dus ontwikkel, voel ik me levendig, vol energie en weet ik dat ik alle uitdagingen aan kan.”

Wanneer je ook toe bent aan een ‘refocus’ en je noemt URBANMOMS bij je aanmelding, dan krijg je €250 korting op de Renew Yourself Week in Andalusië! Go go go!

Wil je meer weten over deze inspirerende week? Kijk dan eens op de Renew Yourself Week website. Je verdiend het!

UrbanMoms NU

Oke, UrbanMoms.nl dus niet helemaal meer dezelfde als 3,5 jaar geleden en zal ook inhoudelijk wat veranderen. Maar geen zorgen. Je zal nog voldoende kids fashion inspiratie of toffe hotspots op de blog terug vinden. Maar je zal ook af en toe een inspirerend (ondernemers) verhaal terugvinden of een editor’s note gericht op het ondernemerschap. Ik kan in ieder geval niet wachten!

Liefs Esther

Pic credits: Pussycat and Bird

Esther (34) is de oprichter van UrbanMoms.nl, runt haar bedrijf Blogstreet, is moeder van Flint (nov ’10) en Riff (sept ’15) en woont samen in Rotterdam. Op de blog deelt ze fijne dingen om te doen in de stad met kids: hotspots, fashion & must-haves. Get inspired!
(Visited 393 times, 1 visits today)

2 Responses to "EDITOR’S NOTE | UrbanMoms toen en nu"

Add Comment
  1. Sharon

    13 maart 2017 at 09:29

    Wauw, wat super tof dat je dit allemaal hebt bereikt. Iets om mega trots op te zijn. Ga zo door!

    Beantwoorden
  2. Daan

    13 maart 2017 at 18:24

    Wat gaaf om terug te kijken! Ik vond deze shop misschien ook wel iets voor jou

    Beantwoorden

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *