Als je denkt aan de symbolische communicatie tussen Afrikaanse stammen denk je nu niet meteen aan kinderkleding. Toch is dit nou juist hetgeen waar de nieuwe herfst/winter collectie van NUNUNU op gebaseerd is. Voor wie het merk een beetje kent,
is dit wellicht geen enorme shock want NUNUNU is met zijn opvallende prints en designs nu eenmaal geen 13 in een dozijn merk.
Geen standaard prints
Verwacht cirkels, strepen en piramides als symbolen van eeuwenoude communicatievormen tussen Afrikaanse stammen. De internationale kunstenaar Shay id Alony, die nu voor voor een tweede maal met het merk samenwerkt, gebruikte dit als voornaamste inspiratie voor deze collectie. De nieuwe “skull” die je op een aantal kledingstukken terugziet, is een gerobotiseerde versie van een oud Afrikaans masker, om zo de link met onze futuristische wereld te leggen.
Wordt er toch ineens een hoop duidelijk toch?
Lekker comfi
De designers van Nununu mikken op minimalistische designs, waarbij persoonlijkheid en comfort een belangrijke rol spelen. Dit zie je o.a. terug is de vele comfi joggingsbroeken, leggings en jumpsuits die onze kids, begrijpelijk, daarna niet meer willen inruilen voor die strakke spijkerbroek.
Sand Storm
In deze nieuwste a/w collectie is er naast het herkenbare grijs, zwart en wit ook gekozen voor een vernieuwende seizoenskleur genaamd: Sand Storm – geïnspireerd door geometrische piramides. De speciale verftechniek maakt elk kledingstuk in deze kleur uniek.
Niet alleen kleding
Naast kleding voor kinderen van 0 tot 14 jaar heeft het merk tegenwoordig ook andere leuke zaken te koop. Zo hebben zij bijvoorbeeld een opvallende luiertas, een regenscherm, kaplaarzen, beddengoed en een lunchbox in de collectie opgenomen. Dit alles is te koop op de website nununuworld.com en bij verschilleden online en offline verkooppunten.